Szpitalny Oddział Ratunkowy
Numery telefonów:
- Rejestracja SOR – 41 240 1270
- Obszar Internistyczny – 41 240 1274
- Obszar Chirurgiczny – 41 240 1247
- Ordynator – 41 240 1323
- Pielęgniarka Oddziałowej – 41 240 1323
- Dyżurka Lekarska – 41 240 1330, 41 240 1343
- Punkt przyjęć planowych – 41 240 1306
Ordynator: Jacek Szpunar
Pielęgniarka oddziałowa: Ubysz Dorota
Uwaga!
Jeśli masz takie objawy, jak:
- duszność,
- stan podgorączkowy (temperatura ciała pomiędzy 37°C a 38°C),
- objawy przeziębieniowe,
pozostań w domu i umów telefonicznie termin teleporady lub porady u lekarza POZ.
Przeczytaj jak się zachować w przypadku objawów COVID-19: https://www.gov.pl/web/gis/jak-sie-zachowac-kiedy-mam-objawy-covid-19-co-zrobic-jak-dowiedzialemam-sie-o-dodatnim-wyniku
Dodatkowe informacje i zalecenia dotyczące koronawirusa: https://www.gov.pl/web/koronawirus/podejrzewasz-u-siebie-koronawirusa
Ważne telefony:
Najbliższa stacja sanitarno – epidemiologicznej, do godz. 15:00, tel. 32 754 57 20, po godz. 15:00, tel. 506 197 234
800 190 590 – numer infolinii NFZ dotyczącej postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronwirusem
Zakres świadczeń:
Nagłe zagrożenie zdrowotne może być spowodowane:
- ciężkim urazem, a w konsekwencji ciężkimi, rozległymi, mnogimi obrażeniami ciała doznanymi np.: w wypadku komunikacyjnym, w wypadku w szkole, w sporcie, w domu, upadku z wysokości itd.
- nagłym szkodliwym wpływem środowiska – najczęściej takim jak: niska/wysoka temperatura, ogień/pożar, wyładowanie atmosferyczne, prąd elektryczny, podtopienie, pogryzienie/ukąszenie/ użądlenie, ekspresja alergenów, promieniowanie jonizujące, skażenie, epidemia itp.
- ostrym zatruciem – w tym najczęściej: lekami, środkami chemicznymi, gazami, używkami, pokarmami itp.
Nagłe zachorowanie z zaburzeniem funkcji życiowych, najczęściej jest to: nagły ból w klatce piersiowej, nagłe zaburzenia rytmu serca, nagła duszność, nagły silny ból głowy, nagła utrata przytomności/ zaburzenia świadomości, napad drgawek, nagłe zaburzenia widzenia, słuchu, czucia, mowy, nagły ból brzucha, uporczywe, masywne wymioty, masywne krwawienia z przewodu pokarmowego, nagłe silne krwawienie z dróg rodnych, nagła wysoka gorączka (powyżej 39,0°C)
Uwaga:
W lżejszych przypadkach należy zgłosić się do swojego lekarza rodzinnego (podstawowej opieki zdrowotnej), a w nocy lub dni wolne od pracy skorzystać z nocnej i świątecznej pomocy ambulatoryjnej w ramach podstawowej opieki zdrowotnej
Organizacja pracy Szpitalnego Oddziału Ratunkowego – system TRIAGE
W SOR Nowego Szpitala w Olkuszu obowiązuje pięciostopniowy system segregacji pacjentów – TRIAGE, rekomendowany przez wojewódzkiego konsultanta ds. ratownictwa medycznego. Pacjenci kwalifikowani są do grup, oznaczonych kolorami a czas oczekiwania zależy przede wszystkim od stanu pacjenta a nie kolejności zgłoszenia. Może się zdarzyć sytuacja, że z powodu niespodziewanych wydarzeń, np.. wypadek, większa liczba pacjentów wymagających pilnej interwencji, czas oczekiwania na poradę lekarską wydłuży się.
- kolor czerwony: pacjenci przyjmowani poza kolejnością z bezpośrednim zagrożeniem życia, gdzie ich stan zdrowia wymaga natychmiastowej stabilizacji czynności życiowych;
- kolor pomarańczowy: pomoc bardzo pilna; czas oczekiwania do 10 minut; kolor ten przydzielany jest pacjentom z wysokim ryzykiem bezpośredniego zagrożenia życia, z silnym bólem i/lub temperaturą;
- kolor żółty: pomoc pilna; czas oczekiwania do 60 minut; kolor przydzielany jest pacjentom, których stan wymaga rozszerzonej diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej oraz stosowania złożonej farmakoterapii;
- kolor zielony: pomoc odroczona; czas oczekiwania do 240 minut; kolor przydzielany pacjentom, których stan jest stabilny i wymaga jedynie podstawowej diagnostyki laboratoryjnej i obrazowej, w tym pacjenci zgłaszający się ze skierowaniami z datą wystawienia dokumentu od dwóch do sześciu dni;
- kolor niebieski: wyczekujący; czas oczekiwania do 360 minut; kolor przydzielany pacjentom, których stan jest stabilny, nie wymagający leczenia w ramach Szpitalnego Oddziału Ratunkowego.
Punkt przyjęć planowych:
Zdaniem punktu jest obsługa pacjentów przyjmowanych do planowego leczenia szpitalnego. Punkt przyjęć planowych znajduje się na parterze w budynku głównym szpitala, między SOR i rejestracją do poradni specjalistycznych.
Punkt pracuje od poniedziałku do piątku od 7.00 do 14.35.
Pacjenci, którzy znają już termin przyjęcia do szpitala powinni zgłaszać się w punkcie przyjęć planowych w godzinach 7.00-10.00.
W czasie pracy punktu ustalane są kolejki do leczenia planowego na oddziałach szpitalnych, ustalanie terminów i wydawanie wyników badań endoskopowych.
Zasięgnąć informacji czy umówić się na przyjęcie do Szpitala oraz badania gastro i kolonoskopii można również telefonicznie, pod nr tel. 41 240 13 06. Pacjenci, którzy z różnych powodów rezygnują z planowego przyjęcia w poradni, na oddziale szpitalnym, pracowni diagnostycznej czy planowego zabiegu mogą informować pracowników punktu planowych przyjęć o tej sytuacji. Wówczas ze zwolnionego terminu będą mogli skorzystać inni pacjenci.
Harmonogram pracy punktu planowych przyjęć w Nowym Szpitalu w Olkuszu
GODZINY PRACY PUNKTU PRZYJĘĆ PLANOWYCH
od poniedziałku do piątku 7.00 – 14.35
USTALANIE KOLEJKI OCZEKUJĄCYCH DO PRZYJĘCIA NA ODDZIAŁY SZPITALNE
od poniedziałku do piątku – godz. 7.00 – 14.35
USTALANIE TERMINU BADAŃ ENDOSKOPOWYCH ORAZ WYDAWANIE WYNIKÓW BADAŃ ENDOSKOPOWYCH
od poniedziałku do piątku – godz. 7.00 – 14.35
PRZYJĘCIA PLANOWE – od poniedziałku do piątku 7.00 – 10.00